Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form :(

Exposities

Orchidtypes in beeld gebracht

12 universele persoonlijkheidsarchetypen met bijpassende orchideeën in beeld gebracht.

foto: Daniel Bruno Grandl
Blue Orchid Phalaenopsis

Vandaag, op de eerste donderdag van september, is het de jaarlijkse Internationale Dag van de Orchidee. Ter gelegenheid daarvan start de foto-expositie ‘Show who you are’ .

Tijdens deze dag, die dit jaar voor de vijfde keer wordt gehouden, wordt, als onderdeel van de promotiecampagne voor de orchidee, aandacht gevraagd voor de koningin onder de planten. De campagne met als titel ‘We feel better around orchids’ heeft dit jaar het thema ‘Show who you are’.

Met meer dan 25.000 soorten orchideeën in vele kleuren en vormen, is er namelijk voor elk type persoonlijkheid altijd wel een passende orchidee. Om dit te visualiseren is de internationaal bekende streetstyle- en fashionfotograaf Daniel Bruno Grandl gevraagd de 12 universele persoonlijkheidsarchetypen te fotograferen in combinatie met bijpassende orchideeën.

Van 1 tot en met 13 september kan iedereen het resultaat – inclusief verschillende echte orchideeën – gratis bewonderen in hotel art’otel in Amsterdam. In dezelfde periode vindt de expositie ook plaats in Berlijn, Londen en Parijs.

Gelijktijdig wordt ook de Orchitype test gelanceerd; een online test waarmee je zelf kunt uitvinden wat voor persoonlijkheidstype jij bent en welke van de duizenden orchideeen het best bij jouw persoonlijkheid passen. Zowel de test als meer informatie over de campagne zijn te vinden op www.orchitypes.eu.

foto: Daniel Bruno Grandl
Joker

De foto-expositie ‘Show who you are’ werd geopend door fotograaf Daniel Bruno Grandl en Vivian Reijs, TV presentatrice en de Nederlandse ambassadrice voor de orchidee voor 2016. De expositie is gratis voor het publiek toegankelijk van 1 tot en met 13 september 2016.

Over de campagne “We feel better around orchids”

De promotiecampagne “We feel better around orchids” is een initiatief van Stichting Bloemenbureau Holland en wordt mede gefinancierd door de Europese Unie. Het doel van de campagne is om consumenten in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland op de hoogte te stellen van de veelzijdigheid van de orchidee, om ze zodoende te inspireren en om bekendheid en verkoop te stimuleren

Ingezonden mededeling
| 01-09-2016
Boeken algemeen