Het Nikon D5000 boek

In het najaar van 2009 verscheen van Dré de Man al een fijn naslagwerk over de Nikon D5000. Een nog lijviger boek van zijn hand is nu verschenen over hetzelfde onderwerp. Het Nikon D5000 boek bevat een schat aan informatie verzameld voor iedereen die zijn D5000 tot in detail wil leren beheersen.

Dit boek adviseert én inspireert: de begrijpelijke uitleg, en talloze tips en trucs worden geillustreerd met prachtige voorbeeldfoto's, alle gemaakt door de auteur.

Allereerst wordt u vertrouwd gemaakt met de bediening van de camera. U maakt kennis met de cameraonderdelen, de verschillende functies en knoppen en leert welke instellingen u het beste meteen kunt aanpassen.

Ook algemene fotografiekennis over zaken als kleur, belichting en scherpstelling komt uitgebreid aan bod. U vindt een overzicht van de werking van de onderwerpsstanden, leert alles over objectieven en wat u ermee kunt doen en maakt kennis met flitsfotografie.

Uiteraard wordt er ook ruimschoots aandacht besteed aan beeldbewerking, zowel in uw camera als met fotobewerkingsprogramma's.

Basisbewerkingen, de voor- en nadelen van RAW, perspectiefcorrectie en panoramafotografie, niets wordt overgeslagen.

Maar gelukkig gaat het niet alleen om techniek. Na een speciaal hoofdstuk over compositie, passeren alle populaire fotografische onderwerpen de revue: van landschappen en steden tot macro, producten, portretten en kinderen.

Kortom, dit boek biedt u op een unieke en verfrissende manier alles wat u nodig heeft om geweldige foto's te maken.

Dré de Man studeerde Nederlands en volgde een foto-opleiding bij Hans Götze. Hij werkte enige jaren als fotojournalist en combineert sindsdien fotografische en journalistieke activiteiten. Hij schreef eerder verschillende boeken over digitale fotografie, Photoshop en Nikon-camera’s.

Het Nikon D5000 boek - Dré de Man
Pagina's: 288
Prijs: € 39,95
Uitgever: Pearson Education
ISBN: 9789043019194

Redactie
| 28-01-2010